Home آموزش آموزش نحوه انسداد (بلاک) نشانی‌های ایمیل مزاحم در سرویس نامه‌رسان Gmail

آموزش نحوه انسداد (بلاک) نشانی‌های ایمیل مزاحم در سرویس نامه‌رسان Gmail

12 second read
0
0
9

بروز آزار و اذیت در قالب ارسال پیغام‌های نامناسب تبلیغاتی و … توسط برخی از کاربران و افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی موضوعی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود که صرفه نظر از نیت نهان در پشت پرده آن‌ها، حقیقتاً تأثیرات گوناگونی را در افزایش تنش نیز به خود اختصاص می‌دهد. بر همین اساس وجود قابلیتی جهت انسداد (بلاک) و قطع راه‌های ارتباطی این دسته از اشخاص جهت جلوگیری از بروز مشکلات آتیه در بستر نرم‌افزارها و شبکه‌های مختلف امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

بروز آزار و اذیت در تمامی موارد تنها از جانب اشخاص انجام نپذیرفته و دریافت نامه‌های متعدد تبلیغاتی یا محتویات غیراخلاقی و خلاف علایق و سلایق شما نیز می‌توانند به‌نوعی در این دسته جای گیرند. تصور کنید که در انتهای روز به‌حساب شخصی خود جهت بررسی ایمیل‌های ارسالی مراجعه کرده و با انبوهی از انواع و اقسام نامه‌های متفرقه رو به رو شوید که مدت زمان فراوانی را جهت پاک‌سازی مصرف و فرد را از رسیدگی به دیگر فعالیت‌های خود باز می‌دارند.

ارسال نامه‌های تبلیغاتی خودکار اغلب از طریق نشانی‌های کاملاً یکسان انجام می‌پذیرند که این مهم خود قابلیت مسدودسازی آن‌ها را به‌راحتی فراهم می‌آورد. اگرچه امکان ساخت یک حساب کاربری جدید و سپس ایجاد مزاحمت‌ دوباره از جانب افراد نیز خود به‌عنوان یک گزینه مطرح است، اما انسداد دوباره یک آدرس در مقایسه به ساخت دو مرتبه‌ای آن بسیار ساده‌تر تلقی می‌گردد. پیش از پرداختن به مبحث اصلی آموزش ذکر این نکته ضروری است که دستورالعمل نوشته فعلی بر پایه سرویس نامه‌رسانی الکترونیکی کمپانی گوگل (Gmail) تدوین گشته است.

برای این منظور ابتدا به بخش سرویس نامه‌های الکترونیکی کمپانی گوگل به آدرس mail.google.com مراجعه و سپس به حساب شخصی خود وارد شوید.

پس از بارگذاری کامل صفحه، یکی از ایمیل‌های ارسالی از جانب شخص مزاحم را گشوده و بدنه اصلی آن را نمایان سازید.

حال کافی است تا به‌منظور انسداد قابلیت ارسال ایمیل از جانب فرد و یا به‌عبارتی‌دیگر بلاک نمودن وی ابتدا منوی تنظیمات نامه‌ فعلی را گشوده و سپس گزینه مربوطه را انتخاب کنید. برای این منظور ابتدا بر روی کلید دارای علامت فلش به سمت پایین در گوشه سمت راست بالای صفحه یک مرتبه کلیک کرده و سپس گزینه Block Email Address را انتخاب نمایید.

بلاک

پس از انتخاب گزینه فوق مشاهده می‌کنید که پنجره کوچکی جهت دریافت تأییدیه جهت تغییر تنظیمات نمایان می‌شود که با فشردن کلید آبی رنگ Block می‌توانید شخص را مسدود نمایید.

اکنون نشانی ایمیل شخص مربوطه در فهرست سیاه قرار گرفته و تمامی نامه‌های ارسالی از جانب وی به‌صورت کاملاً خودکار به پوشه هرزنامه (اسپم) منتقل می‌شوند. متأسفانه روشی کلی جهت اعمال تعداد چندین آدرس در آن واحد با یکدیگر وجود نداشته و مسدودسازی دیگر افراد باید به‌صورت دستی و همانند مراحل فوق انجام پذیرد.

فرآیند مدیریت نشانی‌های مسدود شده از طریق بخش تنظیمات سرویس نامه‌رسانی گوگل صورت می‌پذیرد. درصورتی‌که قصد دارید تا فهرستی از تمامی آدرس‌های بلاک شده را مشاهده کرده و برخی از آن‌ها را فهرست سیاه خارج نمایید کافی است تا یک مرتبه بر روی کلید دارای علامت چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و سپس از طریق منوی میانبر نمایان گردیده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

بلاک

اکنون به سربرگ Filters and Blocked Addresses مراجعه کنید؛ مشاهده می‌نمایید که فهرستی از تمامی آدرس‌ها در زیرمجموعه بخش ثانویه صفحه به نمایش در می‌آیند که کلیک نمودن بر روی لینک unblock در مجاورت هر کدام از نشانی‌ها به خروج آن از لیست و انتقال نامه‌های وی به پرونده اینباکس منتهی می‌گردد. در صورت نیاز می‌توانید به استفاده از لینک‌های All و یا None و کلید Unblock selected addresses در بخش فعلی نیز به انتخاب و آزادسازی تمامی آدرس‌ها با یکدیگر اقدام نمایید.

جهت آشنایی با نحوه چگونگی انسداد (بلاک) آدرس‌های ایمیل در سرویس ارسال نامه‌های الکترونیکی یاهو به مقاله آموزشی زیر مراجعه کنید:

آموزش نحوه انسداد (بلاک) نشانی‌های ایمیل مزاحم در سرویس نامه‌رسان یاهو

سخت افزار ایران

Load More Related Articles
Load More By مارتین کاظمی
Load More In آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سالانه ۲۰۰ میلیون کاربر به اینستاگرام اضافه می‌شود

روز گذشته اینستاگرام در رویدادی اعلام کرد تعداد کاربرانش به میلیارد نفر رسیده است. علاوه ب…